Φόρτωση...

Αρθρα / Νεα / Blog.

Αίτηση Θεραπείας κατά ΠΕΠ ΣΕΠΕ

 

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε.) – ΠΔΕΕΣ ΑΘΗΝΩΝ – ΤΕΕΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ

 

ΑΙΤΗΣΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

 

Της εταιρίας με την επωνυμία “.......................A.E.”, όπως νόμιμα εκπροσωπείται, με έδρα την ............... Αττικής, επί της οδού ....................., με αρ. ..., Τ.Κ. ............., κατόχου Α.Φ.Μ. .........., ΔΟΥ ..........

 

ΚΑΤΑ

 

1.Της υπ΄ αριθμ. ........../19.11.2019 Πράξης Επιβολής Προστίμου του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας – ΤΕΕΣ Ανατολικού Τομέα.

2.Της υπ΄ αριθμ. ............/19.11.2019 Πράξης Επιβολής Προστίμου του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας – ΤΕΕΣ Ανατολικού Τομέα

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

           Ι. Σύντομο Ιστορικό

Στις 05.07.2019, διενεργήθηκε στο κατάστημα της επιχείρησής μας, η οποία έχει ως αντικείμενο την παραγωγή και διάθεση επιλεγμένων οινών και τροφίμων και η οποία απασχολεί νομότυπα δέκα (10) υπαλλήλους, επιτόπιος έλεγχος από την Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας (ΔΟΑ). Κατόπιν ελέγχου, στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ», τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, συνέταξαν δελτίο ελέγχου, στο οποίο κατέγραψαν εσφαλμένως ότι δύο (2) από τις υπαλλήλους μας και συγκεκριμένα η ........ .............. και η ................, πραγματοποιούσαν παράνομη υπερωριακή απασχόληση, με την αιτιολογία ότι οι εν λόγω ώρες υπερωρίας, δεν καταγράφηκαν εντός της νόμιμης προθεσμίας στο σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ». Ως εκ τούτου, εσφαλμένως, καταλογίστηκε εις βάρος μας συνολικό πρόστιμο ύψους 6.100,00 €, δυνάμει των υπ’ αριθμ. 470872/19.11.2019 και 470881/19.11.2019 Π.Ε.Π., με την αιτιολογία ότι σύμφωνα με την περ. 2 της υποπαρ. ΙΑ.13 του αρθρ. πρώτου του Ν. 4093/2012, σε συνδυασμό με το αρ. 1 του Ν. 3385/2005, όπως αντικαταστάθηκε από το αρ. 74, παρ. 10 του Ν. 3863/2010, όπως εξειδικεύονται από τις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες καθιερώνουν πενθήμερη εργασία, οι εν λόγω εργαζόμενες εργάστηκαν πέραν των προβλεπόμενων νόμιμων ορίων ημερήσιας υπερωριακής απασχόλησης.

Πλην όμως, οι προσβαλλόμενες διά της παρούσης μας, Πράξεις Επιβολής Προστίμου πάσχουν και πρέπει να ακυρωθούν, για τους ακόλουθους λόγους:

Όσον αφορά, την υπ’ αριθμ. ............ ΠΕΠ, έχουμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα: Η κα ........., εργάζεται στην επιχείρησή μας με συμβατικό ωράριο 09:00 π.μ. έως 17:00 μ.μ., από Δευτέρα έως Παρασκευή, όπως προκύπτει αφενός από την σύμβαση εργασίας της, αφετέρου δε από τον ετήσιο πίνακα προσωπικού που έχουμε υποβάλλει στην Υπηρεσία Σας. Ειδικότερα, λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας κατά το χρονικό διάστημα από 01.07.2019 έως 05.07.2019, υποβάλλαμε εμπροθέσμως στην Υπηρεσία σας,  συμπληρωματικό ωράριο και δηλώσαμε ότι η εν λόγω εργαζόμενη θα εργαστεί από 09.00 π.μ. έως 21:00 μ.μ., ήτοι το κανονικό ωράριο και άλλες πέντε ώρες νόμιμης υπερωρίας, όπως προκύπτει και από το προσαγόμενο και επικαλούμενο, Έντυπο Ε4 Συμπληρωματικού Ωραρίου. Εξάλλου, στο τέλος του μήνα, οι εν λόγω υπερωρίες συμπεριελήφθησαν στην μισθοδοσία της και δηλώθηκαν στις Α.Π.Δ. που εστάλησαν στο Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. του Ιουλίου, για τις οποίες κατεβλήθησαν οι ανάλογες εισφορές. Στο σημείο αυτό, αξίζει να επισημανθεί, ότι η κα Γαλή, είναι η σύζυγος του νομίμου εκπροσώπου της επιχείρησής μας, ..............., όπως προκύπτει από το Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης του Δήμου Αθηναίων, το οποίο προσάγουμε και επικαλούμεθα ενώπιον της Υπηρεσίας σας.

Ακολούθως, όσον αφορά την υπ’ αριθμ. ............/201.. ΠΕΠ, η κα .............., απασχολείται στην επιχείρηση μας με συμβατικό ωράριο 14:00 π.μ. έως 19:00 μ.μ. την Δευτέρα, 12:00 μ.μ. έως 19:00 μ.μ. την Τρίτη έως Παρασκευή και 09:00 π.μ. έως 16:00 μ.μ. το Σάββατο, όπως προκύπτει αφενός από την σύμβαση εργασίας της, αφετέρου δε από τον ετήσιο πίνακα προσωπικού που έχουμε υποβάλλει στην Υπηρεσία Σας. Ειδικότερα, λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας κατά το χρονικό διάστημα από 01.07.2019 έως 05.07.2019, υποβάλλαμε εμπροθέσμως στην Υπηρεσία σας, συμπληρωματικό ωράριο και δηλώσαμε ότι η εν λόγω εργαζόμενη θα εργαστεί από 06:30 π.μ. έως 17:00 μ.μ., ήτοι το κανονικό ωράριο και άλλες πέντε ώρες νόμιμης υπερωρίας, όπως άλλωστε προκύπτει και από το προσαγόμενο και επικαλούμενο, Έντυπο Ε4 Συμπληρωματικού Ωραρίου.  Εξάλλου, στο τέλος του μήνα, οι εν λόγω υπερωρίες συμπεριελήφθησαν στην μισθοδοσία της και δηλώθηκαν στις Α.Π.Δ. που εστάλησαν στο Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. του Ιουλίου, για τις οποίες κατεβλήθησαν οι ανάλογες εισφορές.

ΙΙ. Νομικό Μέρος

Στο άρθρο 10 παρ. 1 του Συντάγματος, κατοχυρώνεται το δικαίωμα του καθενός να αναφέρεται στις αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ενεργήσουν σύντομα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και αιτιολογημένα. Περαιτέρω, σύμφωνα με το αρ. 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, αν δεν προβλέπεται στις σχετικές διατάξεις κάποια ειδική ή ενδικοφανής προσφυγή, ο διοικούμενος μπορεί να επιδιώξει  την ικανοποίηση των εννόμων συμφερόντων του με την υποβολή αίτησης στα διοικητικά όργανα, η οποία είναι απρόθεσμη και μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε, μετά την έκδοση της προσβαλλόμενης πράξης, διακόπτοντας την προθεσμία άσκησης προσφυγής για τριάντα (30) ημέρες.

Σύμφωνα με την περ. 2 της υποπαρ. ΙΑ.13 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012: «Ο εργοδότης υποχρεούται να καταθέσει συμπληρωματικούς πίνακες προσωπικού ως προς τα μεταβληθέντα στοιχεία: α) για την πρόσληψη νέου εργαζομένου, το αργότερο την ίδια ημέρα της πρόσληψης και πάντως πριν την ανάληψη υπηρεσίας από τον εργαζόμενο, β) για την αλλαγή ή τροποποίηση του ωραρίου ή την οργάνωση του χρόνου εργασίας την ίδια μέρα ή το αργότερο εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την ημέρα αλλαγής ή τροποποίησης του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας και γ) για την αλλαγή νόμιμου εκπροσώπου της επιχείρησης ή εκμετάλλευσης και για μεταβολή των αποδοχών των εργαζομένων εντός 15 μερών. Η κατάθεση συμπληρωματικών στοιχείων μπορεί γίνει γραπτά ή ηλεκτρονικά.»2.«Η υπέρβαση του νομίμου ωραρίου εργασίας για περιπτώσεις που δεν υπάγονται στα προβλεπόμενα στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 3 του ν.δ. 515/1970 (ΦΕΚ Α`95...)»επιτρέπεται για δύο (2) ώρες ημερησίως και έως εκατόν είκοσι (120) ώρες το έτος, έπειτα από αναγγελία αυτών από τον εργοδότη στην οικεία Κοινωνική Επιθεώρηση Εργασίας πριν ή το αργότερο κατά την ημέρα πραγματοποίησης της υπερωριακής απασχόλησης, με ταυτόχρονη ενημέρωση του Ειδικού Βιβλίου Υπερωριών, που τηρείται στην επιχείρηση σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 1 του ν.δ. 515/1970 και το άρθρο 13 του ν. 3846/2010. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, λόγω επειγουσών επιχειρησιακών αναγκών, η υπερωριακή απασχόληση επιτρέπεται να αναγγέλλεται στην οικεία Κοινωνική Επιθεώρηση Εργασίας το αργότερο εντός της επόμενης ημέρας από την έναρξη της υπερωριακής απασχόλησης. Αντίγραφο της αναγγελίας τηρείται στον τόπο παροχής της εργασίας».

Περαιτέρω, σύμφωνα με το αρ. 1 του Ν. 3385/2005, όπως αντικαταστάθηκε με το αρ. 74, παρ. 10 του Ν. 3863/2010: «1. Σε επιχειρήσεις στις οποίες εφαρμόζεται συμβατικό ωράριο εργασίας έως σαράντα (40) ώρες την εβδομάδα, ο εργαζόμενος μπορεί να απασχολείται πέντε (5) επιπλέον ώρες την εβδομάδα κατά την κρίση του εργοδότη (υπερεργασία). Οι ώρες αυτές υπερεργασίας (41η, 42η, 43η, 44η, 45η ώρα) αμείβονται με το καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά είκοσι τοις εκατό (20%) και δεν συνυπολογίζονται στα επιτρεπόμενα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, όρια υπερωριακής απασχόλησης. Για όσους εργαζομένους ισχύει σύστημα εργασίας έξι (6) εργάσιμων ημερών την εβδομάδα η σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο υπερεργασία ανέρχεται σε οκτώ (8) ώρες την εβδομάδα (από 41η έως 48η ώρα).2. Η πέραν των σαράντα πέντε (45) ωρών την εβδομάδα απασχόληση του μισθωτού στις επιχειρήσεις της παραγράφου 1 θεωρείται υπερωριακή απασχόληση ως προς όλες τις νόμιμες συνέπειες, διατυπώσεις και διαδικασίες έγκρισης. Για όσους εργαζομένους ισχύει σύστημα εργασίας έξι (6) εργάσιμων ημερών την εβδομάδα, υπερωριακή απασχόληση θεωρείται η εργασία πέραν των σαράντα οκτώ (48) ωρών την εβδομάδα. Σε κάθε περίπτωση διατηρούνται σε ισχύ οι ρυθμίσεις για το νόμιμο ημερήσιο ωράριο εργασίας……….4.Κάθε ώρα υπερωρίας, για την πραγματοποίηση της οποίας δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες από το νόμο διατυπώσεις και διαδικασίες έγκρισης, χαρακτηρίζεται εφεξής κατ` εξαίρεση υπερωρία.5.α.Κατά την περίοδο της αυξημένης απασχόλησης των παραγράφων 1 και 2, η ημερήσια απασχόληση του εργαζομένου δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις δέκα (10) ώρες. Στις υπερβάσεις του νόμιμου ημερήσιου ωραρίου μέχρι το ανώτατο όριο των δέκα (10) ωρών, καθώς και στις υπερβάσεις των σαράντα (40) ωρών εβδομαδιαίως δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3385/2005 (Α` 210), όπως αυτό αντικαταστάθηκε και ισχύει με την παρ. 10 του άρθρου 74 του ν. 3863/2010 (Α΄ 115).

Τέλος, σύμφωνα με το αρ. 36 του Ν. 4488/2017:  «1.α. Ο εργοδότης υποχρεούται να καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «ΕΡΓΑΝΗ» κάθε αλλαγή ή τροποποίηση του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων, το αργότερο έως και την ημέρα αλλαγής ή τροποποίησης του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας, και σε κάθε περίπτωση πριν την ανάληψη υπηρεσίας από τους εργαζομένους, καθώς και την υπερεργασία και τη νόμιμη κατά την ισχύουσα νομοθεσία υπερωριακή απασχόληση πριν την έναρξη πραγματοποίησής της. β. Αν διαπιστωθεί από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα τροποποίηση ωραρίου εργασίας εργαζομένου ή υπερωριακή του απασχόληση χωρίς αυτή να έχει γνωστοποιηθεί κατά τα ανωτέρω πριν την έναρξη πραγματοποίησής της, επιβάλλονται με πράξη του αρμόδιου οργάνου σε βάρος του εργοδότη κυρώσεις, σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 28 του Ν. 3996/2011».

Εξάλλου, δυνάμει του αρ. 3 της Υπουργικής Απόφασης 60201/Δ7.1422/2019, η επίδικη περίπτωση καταλαμβάνεται από το ρυθμιστικό πεδίο εφαρμογής της εν λόγω υπουργικής: «Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες, κατά την ελεγκτική διαδικασία, έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις από τους Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων του Σ.ΕΠ.Ε. αλλά δεν έχει εκδοθεί ακόμα η Πράξη Επιβολής Προστίμου (Π.Ε.Π), εφαρμογή έχει η παρούσα υπουργική απόφαση. Επίσης, οι ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης καταλαμβάνουν και τις εκκρεμείς περιπτώσεις που δεν έχουν οριστικοποιηθεί με την έκδοση απόφασης του αρμόδιου οργάνου (όπως αιτήσεις θεραπείας, ιεραρχικές προσφυγές)».

Περαιτέρω, σύμφωνα με το αρ. 1 της εν λόγω απόφασης: «για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων (προστίμων) συνεκτιμώνται τα εξής κριτήρια: i) η σοβαρότητα της παράβασης, ii) ο αριθμός εργαζομένων, iii) η επανειλημμένη επιβολή κυρώσεων για παρόμοιες παραβάσεις, iv) ο αριθμός των εργαζομένων που θίγονται, ν) το μέγεθος επιχείρησης, vi) το καθεστώς απασχόλησης, vii) η υπαιτιότητα. Τα ανωτέρω κριτήρια, όπως εξειδικεύονται στην παρούσα, τυγχάνουν εφαρμογής για την επιβολή των προστίμων των Επιθεωρητών Εργασιακών Σχέσεων, ανάλογα με τη φύση της παράβασης».

Σύμφωνα με το αρ. 4 της ίδιας απόφασης: «Ως προς τις Γενικές παραβάσεις του Παραρτήματος Ι, το ύψος του προστίμου υπολογίζεται ανεξάρτητα από αριθμό θιγομένων ως εξής: α. Σε επιχείρηση/εργοδότη που απασχολεί από 1 έως 10 άτομα προσωπικό στον ελεγχόμενο τόπο εργασίας, το συνολικό πρόστιμο για κάθε παράβαση ορίζεται: 300,00 ευρώ για χαμηλές, 500,00 ευρώ για σημαντικές, 1.000,00 ευρώ για υψηλές και 1.800,00 ευρώ για πολύ υψηλές παραβάσεις».

Εξάλλου, σύμφωνα με το παράρτημα ΙΙ (αρ. 1, παρ. 4β), το πρόστιμο περί μη καταχώρησης υπερεργασίας στο ΠΣ “ΕΡΓΑΝΗ” είναι 400 € για έκαστο θιγόμενο. Ως εκ τούτου, ακόμη και αν δεν γίνουν αποδεκτοί οι ανωτέρω ισχυρισμοί μας, περί μη βασιμότητας του επιγενόμενου εις βάρος μας καταλογισμού, ύψους 6.100€, άλλως και όλως επικουρικώς, θα πρέπει αυτός να μειωθεί στο ποσό των 400 €, δυνάμει της υπ’ αριθμ. 60201/δ7.1422/2019 Υπουργικής Απόφασης, οι μεταβατικές διατάξεις της οποίας βρίσκουν πεδίο εφαρμογής στην δική μας περίπτωση.

Από όλα τα προαναφερθέντα και ειδικότερα από τις δηλώσεις συμπληρωματικού ωραρίου που υποβάλαμε στο «ΕΡΓΑΝΗ», τις οποίες προσάγουμε και επικαλούμεθα ενώπιόν σας, προκύπτει αφενός ότι είχαμε νομίμως και εμπροθέσμως υποβάλλει την τροποποίηση του ωραρίου, αφετέρου, το ωράριο τροποποίηθηκε σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο Νόμο. Συνεπώς, το εν λόγω πρόστιμο εσφαλμένως καταλογίστηκε στην επιχείρησή μας.

Επειδή έχουμε έννομο συμφέρον προς την υποβολή της παρούσης αιτήσεώς μας.

Επειδή κακώς εχώρησε ο εις βάρος μας καταλογισμός ύψους 6.100,00 €.

Επειδή στην επίδικη περίπτωση, έχουν πεδίο εφαρμογής οι μεταβατικές διατάξεις της υπ’ αριθμ. 60201/δ7.1422/2019 Υπουργικής Απόφασης.

Επειδή προς απόδειξη των ισχυρισμών μας προσάγουμε και επικαλούμεθα:

1.    Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης, από την οποία προκύπτει η σχέση μεταξύ της .......... και του νομίμου εκπροσώπου (Σχετ. 1).

2.    Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις 07/2019 (Σχετ. 2).

3.    Πίνακας Ε4 συμπληρωματικού ωραρίου (Σχετ 3α και 3β).

 

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ

 

Να γίνει δεκτή η παρούσα αίτησή μας.

Να ακυρωθεί ο εις βάρος της επιχείρησής μας χωρήσας καταλογισμός ποσού 6.100,00 €, δυνάμει των υπ’ αριθμ. .................... και ............ ΠΕΠ.

Άλλως και όλως επικουρικώς, αν απορριφθούν οι ανωτέρω ισχυρισμοί μας περί άρσης του επιγενόμενου καταλογισμού, θα πρέπει αυτός να μεταρρυθμιστεί, ήτοι μειωθεί στο ποσό των 400€, δυνάμει του αρ. 3 της υπ’ αριθμ. 60201/δ7.1422/2019 Υπουργικής Απόφασης.

 

                                                                Αθήνα, 7η Φεβρουαρίου 2020

                                                                     Η Πληρεξούσια Δικηγόρος.-